Verzekeringen

Oooeps! Daar ging jouw fiets zo tegen die auto aan. Een dikke kras en een boze autobestuurder. Wat moet je dan doen? Of een betere vraag: is dit verzekerd? Voor de eerste vraag: bel mij direct: 0488-407000. Voor de tweede vraag: dat ga ik dan direct voor je bekijken. Door goed verzekerd te zijn dek je je tegen onverwachte situaties. Het is wel van belang juist verzekerd te zijn. Je wilt natuurlijk niet oververzekerd, maar zeker ook niet onderverzekerd zijn. Ik help je hier graag bij. Ik zoek de juiste verzekering of het juiste pakket dat het beste bij jou past.

1.Probeer de schade te beperken

De verzekeringsmaatschappij stelt het verplicht om direct maatregelen te nemen om verdere schade te voorkomen. Probeer bijvoorbeeld bij een gesprongen waterleiding de leiding direct af te sluiten en het overtallig water af te voeren. Voor het maken van noodmaatregelen moet je soms (extra) kosten maken. Meld deze kosten ook altijd!

2.Neem foto's van de schade

Neem na het treffen van de meest dringende noodmaatregelen, foto’s van de schade. Deze foto’s dienen als bewijsstuk. Maak er dus liever te veel dan te weinig. Breng de schade goed in kaart zodat het duidelijk is wat de schade precies is.

3.Noteer datum en tijdstip van de schade

Leg de datum en het tijdstip van de schade zo precies mogelijk vast. De verzekeraar heeft dit bijvoorbeeld nodig bij weerschade. Het KNMI kan dan bevestigen of er op dat moment sprake was van een heftige weersituatie waardoor de schade geleden is.

4.Meld de schade

Meld de schade bij mij. Om de schade te beoordelen vul je een schadeformulier in. Dit formulier mail ik naar jou. Kom je er niet uit? Dan vullen wij het samen in. Bel me dan kom ik bij je langs of je komt langs op kantoor. Met het ingevuldeschadeformulier kan ik checken of de schade is gedekt en laten je dit zo snel mogelijk weten.